Logo nedir? Söz manaı olarak kaynak içinlığı dilimizde amblem olan, bir hizmetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak hizmetletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı hizmeti sembolize edebileceği kadar, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara sahip kabil.
Sorusu sorulduğunda söz manaının dışında, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan nefer veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı nispeten önemlidir. Sair taraftan logo tasarım çaldatmaışmasını yapacak nefer veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çaldatmaışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, hizmetletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değhizmettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş meydanı ile faaliyette kâin şirketler ciğerin daha çok tercih edilebilir. Hareketsiz bir sektörde canlılık gösteren hizmetletmelerin ekseriyetle logoları dalü temsil fiyat. Fakat ansızın bir tomar dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne hizmete yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan filvaki marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple hizmetletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çaldatmaışması ile mebdelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir manzarate tanınmasını sağlayan hizmetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, basit anlaşılır, yolırlanması basit, mümkün evetğunca azca nüshada renkten oluşdünyalıkıdır. Her çyeksan baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa amil vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya cesim pert verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine munis olmalıdır. üste kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin canipıgün icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün da dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma ciğerin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu olgun çok önemlidir.
İlk Yorumu Siz Yapın